Hoe maak ik mijn werkloosheidsdossier in orde?

Stap 1: Schrijf je in als werkzoekende bij VDAB. Doe dit binnen de 8 kalenderdagen!

Als werkzoekende ben je verplicht je in te schrijven bij de VDAB. Je moet je binnen de 8 kalenderdagen te rekenen vanaf het begin van je werkloosheid inschrijven. Het is de eerste stap om in orde te zijn met je werkloosheidsdossier en om in aanmerking te komen voor een werkloosheidsuitkering of stempelgeld.

Onderbreek je jouw werkloosheidsperiode door 4 weken werk of ziekte? Dan moet je je opnieuw inschrijven.

Inschrijven kan online of telefonisch via de gratis nummers VDAB: 0800 30 700

Stap 2: Neem contact op met het ABVV

Word je werkloos, wij brengen je werkloosheidsdossier in orde, neem hiervoor snel contact op met het ABVV Limburg

Breng alvast onderstaande documenten mee:

  • C4 en eventueel arbeidsbewijs (voor periodes van onderbreking)
  • Inschrijvingsbewijs VDAB
  • Specifieke documenten: als het gaat om een periode van arbeidsongeschiktheid, inactiviteit of zelfstandigenarbeid.

Stap 3: Vul je controlekaart in en hou deze bij

Vanaf je eerste werkloosheidsdag moet je een controlekaart of stempelkaart hebben.  Je vult je dopkaart elke maand in en brengt deze op het einde van de maand binnen bij jouw ABVV kantoor. Lege kaarten zijn er eveneens verkrijgbaar.

Ben je volledig werkloos, dan kan je ook online stempelen via je PC of smartphone.  Dit is ook makkelijk, veilig en snel.

Deel deze pagina: